Zapraszamy do świata Supercar Club Poland.
Piszemy o tym, co nas aktualnie interesuje.

GT Adriatica 2021

Na tradycyjną jesienną wyprawę Supercar Clubu wybraliśmy się na Bałkany. Pojechaliśmy tam po raz drugi, dalej i śmielej niż za pierwszym razem, bowiem trasa licząca prawie 1200 km prowadziła przez trzy kraje – oprócz Chorwacji także Bośnię i Czarnogórę.

2021-10-18

Czytaj więcej

GT3 Story

Porsche 911 GT3 - zebraliśmy je wszystkie! Z okazji zakupu najnowszej 992 pokazujemy 20 lat ewolucji tej wyjątkowej serii, prezentując efekty wyjątkowej sesji zdjęciowej.

Czytaj więcej

Dwanaście to za mało

Kto poza posiadaczami katalogów sprzed 30 lat pamięta jeszcze superauto z Modeny, które nie zadowalało się liczbą 12 cylindrów?

2021-02-05

Czytaj więcej

Jak prawdziwy jaguar…

Wracając z przedszkola w dawno minionych czasach usłyszałem zarys historii, którą rozpoznałem dopiero po wielu latach. „Jaguar wspiął się na drzewo…” – z czym to się może kojarzyć? Dzisiaj, 22 stycznia, mija 61 lat od śmierci Michaela Hawthorna.

2021-01-21

Czytaj więcej

Skrzydła na wiatr

Czyli o tym, jak zwykłe urządzenie techniczne stało się twarzą samochodu i podstawą dla fascynujących bibelotów – nośników treści i symboli prestiżu.

2020-11-06

Czytaj więcej

Fiorano – jak było naprawdę

Pasja ma swoją cenę. Pół biedy, że historie nacechowane emocjonalnie obrastają w mity – te potrafią je zdobić, ubarwiać i nic w nich złego, dopóki odróżniamy je od prawdy. Parę upartych mitów na temat Ferrari podsumował na blogu Supercar Clubu tekst pt. Tak, ale… Gorzej, gdy bezkrytycznie powtarza się proste bzdury, które dziwną mocą, tak, jak gorszy pieniądz wypiera lepszy, są przyswajane i powtarzane chętniej niż fakty. Dlatego dzisiaj: tor w Fiorano pod Modeną, trzeba bowiem skorygować potłuczone brednie, napotkane m.in. na łamach prestiżowego brytyjskiego magazynu motoryzacyjnego.

2020-10-13

Czytaj więcej

Szybkie niedziele

Edycja 1950 Mille Miglia to koszmar mgły, deszczu, półmroku, śliskich dróg i wypadków. To krajobraz usiany wrakami Ferrari. Lecz gdy zwycięska błękitna berlinetta 195 S z numerem startowym 724 minęła metę w Brescii, wysiadł z niej 22-letni młodzieniec nienagannie odziany w koszulę, krawat i dwurzędówkę. Jeszcze przed chwilą rywalizował z całą grupą zawodników Grand Prix.Teraz był już w roli ambasadora własnej marki. Prezentował to, czemu cała rodzina zawdzięczała sławę, prestiż i majątek.

2020-07-02

Czytaj więcej

The English way

Są w świecie motoryzacji rzeczy egzotyczne i rzadkie, są imponujące kosztem lub techniką. Niewiele jednak jest takich, o których rzec można: bez żadnych odpowiedników. Absolutnie jedyne w swoim rodzaju. Jak chłodnica Rolls-Royce’a.

2020-06-09

Czytaj więcej

Tak szybko już nie pojadę cz. II

GP Niemiec 1957 to jeden z najwspanialszych wyścigów w dziejach Formuły 1. Część pierwsza opisuje tło i przebieg spektakularnej rywalizacji Juana Manuela Fangio z dwoma młodszymi o pokolenie Anglikami. W niniejszej części drugiej rozgrywa się trzeci akt tego niezapomnianego dramatu

2020-03-25

Czytaj więcej

Tak szybko już nie pojadę

GP Niemiec 1957 to jeden z najwspanialszych wyścigów w dziejach Formuły 1. Tego dnia okoliczności i przypadki, czynnik nieprzewidziany i błyskawiczny fortel, a nade wszystko kunszt i odwaga stanięcia na najcieńszej, ostatecznej granicy, stworzyły spektakl godny dobrego thrillera.

Czytaj więcej

Geneva Motor Show

Właśnie dziś powinna startować 90. edycja Geneva International Motor Show, najbardziej renomowanego wydarzenia tego typu na świecie. Powinna, bo ze względu na zagrożenie epidemią Koronawirusa, władze Szwajcarii zakazały zgromadzeń publicznych powyżej 1000 osób, czego oczywiście nie podważamy.

2020-03-05

Czytaj więcej