SuperCarClub

GT Katalonia 2019

Wszystko zaczęło się w roku 2012. Gran Turismo Italia, pierwsza klubowa wyprawa GT po Apeninach, dzięki której zostaliśmy pionierami idei "wielkiej podróży" w Polsce. Dziś dzieli nas od tego wydarzenia 5 innych wypraw, w tym włoska, francuska i bałkańska, alpejska i pod znakiem najlepszej gastronomii na Starym Kontynencie. W 2019 sięgamy jeszcze dalej, na Półwysep Iberyjski, do dumnej Katalonii z jej fenomenalnymi drogami i krajobrazami. Będzie piękna Barcelona, dobrodziejstwa miast portowych, Wine Spa, najpiękniejsze zabytki, szlaki rajdowe z zapierającym dech Montserrat, a nawet... clubbing. Jak zwykle, to tylko hasła, slajdy które nabiorą sensu, gdy połączy je dynamika podróży. Dobra, techniczna jazda supersamochodami i zmienne, choć niezmiennie zachwycające otoczenie.

2019-08-20

Poznaj swój kraj

Kiedy już byliśmy przekonani, że rok 2018 pozostanie rekordowym pod względem liczby wyjazdów i wydarzeń klubowych... przyszedł 2019. W tym roku klubowe supersamochody nie mogą zagrzac sobie miejsca w garażu, bo są praktycznie w ciągłym wyprawowym ruchu, a koncepcji wyjazdowych na ten rok mamy jeszcze mnóstwo. Znane porzekadło głosi, że wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej. Motoryzacyjne, no cóż, jak bardzo by nie chcieć być patriotą, to nie do końca. Niemniej dysponując klubowym know how można wytyczyć szlak przez całą Polskę, który choć nie zahacza o nudne, główne szlaki komunikacyjne, to nadaje się pod koła supersamochodów. Efekt zaskoczył samych organizatorów, wyprawa GT Polska udała się pod każdym względem perfekcyjnie. Od gór aż po morze, najciekawsze zabytki i punkty widokowe, na całej trasie przyprawione nieodłącznym klubowym "o tym powinieneś wiedzieć". Jak zwykle najlepiej przygotowane GT nie udałoby się bez zgranej, zdyscyplinowanej grupy, pokazujacej na przekór medialnym doniesieniom, że jeździć supersamochodami można ciekawie i odpowiedzialnie jednocześnie.

2019-08-02

Przyjemność z życia

Wielu o niej mówi, ale niewielu nazwało po imieniu - czym jest tak naprawdę przyjemność z jazdy samochodem. Gdyby sprowadzała się tylko do relacji kierowcy z samochodem, dojazd do pracy musiałby być równie przyjemny co pokonywanie pustych i krętych dróg. A zatem miejsce i czas. Nastrój - nie możesz być skupiony na niczym innym niż czynność kierowania. Nikt nie wymyslił samochodu idealnego w każdych warunkach - a zatem dochodzi różnorodność. Szukanie uniwersalności w motoryzacji to nic innego, jak oszukiwanie siebie samego. Kiedy już to wszystko masz, na końcu pojawia się refleksja, że żadna czynność, realizowana indywidualnie, nie sprawia tyle przyjemności, co dzielona z innymi. To dlatego Supercar Day nazywamy esencją radości z jazdy, istotą Klubu, a nawet idąc dalej - przyjemności z życia. Ostatni weekend lipca pozostawi w naszej pamięci szesnaście miłych wspomnień, wszystkie skodensowane w jednym dniu, we wspaniałym gronie pasjonatów samochodów.

2019-07-31

Klubowy romans roku

Jesteś Ty i ona. Sam na sam w ciepły letni wieczór. Nikogo dookoła. Cała do Twojej dyspozycji. Bajka, my też marzymy o takiej... drodze. Ale gdy już ją masz, jaki wybierzesz samochód idealny? Coś z wielkiej włoskiej trójki? Super, ale za mocne, jaka przyjemność jechać muskając gaz. A jak coś się stanie? W takim razie może hothatcha? Już lepiej, tylko ten przedni napęd obcina skrzydła. :( Idealne byłoby coś pośrodku. Znasz te dylematy i wiesz, że zawsze dochodzisz do tego samego złotego środka - 2-miejscowego coupé lub roadstera. Nikt jak dotąd nie wymyślił lepszej konstrukcji samochodu do cieszenia się jazdą. W Klubie mieliśmy okazję spróbować wielu - Audi, BMW, Jaguar, Porsche czy nawet Alpine. Przyszła pora na legendę Toyoty, nową Suprę GR. Jesteśmy podekscytowani, bo Toyota pokazała już modelem GT86, że w przeciwieństwie do większości konkurencji nie zapomniała, jakie czynniki decydują o przyjemności z jazdy. Jeśli dodać do tego technologię z BMW, przynajmniej w teorii, zapowiada się samochód idealny. A jak będzie w rzeczywistości, jako jedni z pierwszych w Polsce (ukłony dla Toyota Bielany) powiedzą nam Klubowicze.

2019-07-25

Czarne złoto

Z anegdot oponiarskich najbardziej lubimy tą, gdy profesor asfaltów Gilles Panizzi, pytany tendencyjnie po kolejnym nieudanym starcie w Lancerze WRC, czy nie wolał rajdówki Pegueota, odrzekł charakterystyczną łamaną angielszczyzną - "but which tyre on you ask?"... Nie ma szybkości bez przyczepności, najlepsze zawieszenie świata nie zrobi nic, jeśli nie ma podparcia w dobrej oponie, dobranej do charakterystyki prowadzenia samochodu. To ostatnie jest jednym z najprzyjemniejszych obowiazków, jakie spoczywają na nas w Klubie, najskuteczniejszym tuningiem, jaki można zastosować w samochodzie. Z tą wiekszą przyjemnością przyjęliśmy zaproszenie marki Continental do południowej Francji, gdzie mieliśmy się przekonać, że "czarne papryczki" zmieniają reguły gry wśród opon UHP. Tam, na równych, przewidywalnych asfaltach, pracowały ze wszech miar wzorowo. Ale prawdziwe życie jest tutaj, z nieliniową przyczepnością, stojącą wodą i drogowcami prześcigającymi się w wymyślaniu coraz to zręczniejszych pułapek na koła samochodów. Czy podołają próbie ognia? Wkrótce przekonamy się na supersamochodach floty klubowej.

2019-07-23