Po raz pierwszy od 50 lat Ferrari produkowało seryjnie auto z legendarnym, wolnossącym V12 pod maską oraz otwieranym dachem – czysta symfonia z wydechu, bez zbędnych wygłuszeń. Spieszmy się kochać widlaste dwunastki, tak szybko odchodzą… Według zapowiedzi to ostatni 12-cylindrowy silnik z Maranello nieskażony turbodoładowaniem, ani elektrycznym wspomaganiem (gotowy przepis na nadwagę). 812 GTS ma niesamowitą charyzmę, jest prawdziwym królem motoryzacji. Oprócz dźwięku, przenosi na tylną oś równe 800 koni mechanicznych, zdolne zrywać asfalt i wytrącić z równowagi nawet doświadczonego kierowcę. Nic dziwnego, że Ferrari dało możliwość zakupu tego auta tylko najlepszym klientom. Nasz egzemplarz to jeden z ostatnich wyprodukowanych, ze specyfikacją wzbogaconą o elementy Ferrari Atelier, jak ręcznie malowana tarcza Scudetto.
Typ | 2-miejscowy spider |
Silnik | 6,5l V12 wolnossący |
Moc | 800 KM |
Napęd | RWD |
0-100 kmh | 2,9 s |
vmax | 340 km/h |