Samochód roku w Klubie i magazynie Evo

W sezonie 2022 do klubowego garażu dołączyło ponad 20 nowych aut, ale jedno zasłużyło na wyróżnienie. Maserati MC20 zostało Evo Car of the Year 2022 i podpisujemy się pod tym werdyktem. To klubowy samochód roku na bazie Waszych ocen po rezerwacjach, wyprawach i toskańskich Driving Campach oraz własnych wrażeń.

Maserati MC20 zostało Evo Car of the Year 2022

ECOTY?

Nim o tym dlaczego MC20, odpowiem dlaczego ECOTY – brytyjskie Evo to od lat szanowane przez nas źródło, a ich Car of the Year to jedyny plebiscyt premiujący walory dla kierowcy, nie pojemność bagażnika, czy niską emisję CO2. Mamy w garażu archiwum oryginalnego magazynu z kilkunastu ostatnich lat. Dostępne w klubowej czytelni, bez możliwości rezerwacji 😉

Nie mogliśmy doczekać MC20 – na bazie Głosowania odebraliśmy pierwszy egzemplarz w Polsce.

Przełom

MC20 od debiutu zachwyca. Nie mogliśmy się go doczekać – na bazie Głosowania odebraliśmy pierwszy egzemplarz w Polsce. Już docieranie auta stało się przedmiotem konkursu.

Dla Włochów premiera tego modelu jest najważniejszym wydarzeniem odkąd wygrali mundial 2006.

Było to widać, gdy parkowaliśmy w Toskanii MC20 i całe ristorante wstawało od stolików, by podziwiać czarny Trójząb, pomimo zaparkowanych obok (równie świeżych) Lambo i Ferrari. Uczciwa konkurencja.

Na powrót Maserati – marki która do powstania Scuderii Ferrari była rozdającym karty w wyścigach i dumą Italii – do pierwszej ligi superaut, pasjonaci motoryzacji czekali wiele lat. Oby rzeczywiście oznaczało to początek nowej ery.

Na powrót Maserati do pierwszej ligi superaut, pasjonaci motoryzacji czekali wiele lat.

Jazda

Wymiar symboliczny nie łagodzi oceny – oceniamy jazdę.

Nie jest to banalne auto do odkrycia jego zdumiewających talentów, wymaga wprawnego kierowcy i odpowiednich warunków. Dla nas to złoty środek konwencjonalności i nowoczesności.

Koncepcja możliwie lekkiego supersamochodu z zaledwie 3-litrowym, mocno doładowanym silnikiem, zamiast elektrycznych wspomagaczy, pozwala na zwinność. Kopnięcie mocy motoru (bez lagów) i szybką pracę skrzyni pamięta się długo po jeździe. Dźwięk jest naturalny i przyjemny.

Kopnięcie mocy motoru (bez lagów) i szybką pracę skrzyni pamięta się długo po jeździe.

Komfortowe wnętrze i charakter GT w nominalnym trybie jazdy zwiększa użyteczność auta z dala od sportu. Nastawy są mocno adaptacyjne, szczególnie w zakresie zawieszenia. Ostrzejsze tryby zaskakują kierowcę wskazaniami prędkościomierza, gdy wciąż wszystko jest pod kontrolą. Prędkość przychodzi mu bardzo lekko, układ kierowniczy jest lekki i precyzyjny, zawias trzyma całość w ryzach. Czuć wykorzystanie nowoczesnych komponentów – podwykonawcami są Dallara, Brembo, Sabelt. Śmietanka włoskich rzemieślników.

Efektywna praca, adaptacja do potrzeb i spójne połączenie podzespołów tworzą charakterystykę dojrzałego supersamochodu. Ma charyzmę. Supercar w 2022 roku nie musi być próbującą Cię zabić wściekaczką.

Komfortowe wnętrze i charakter GT w nominalnym trybie jazdy zwiększa użyteczność auta z dala od sportu.

Opakowanie

Włoska elegancja i biżuteryjne detale z Modeny, wbrew modnej dziś ostentacji.

Niska, czysta bryła złożona z prostych linii. Drzwi unoszone do góry, emblematy z trójzębem, pokrywa silnika z wyciętym logo marki i karbonowy kolektor dolotowy górujący nad silnikiem. Aerodynamiczne cuda dzieją się głównie pod autem.

Niska, czysta bryła złożona z prostych linii.

Futurystyczne są nie tylko kształty. Silnik Nettuno (z włoskiego Neptun) ma 210 KM z litra pojemności i rozwiązanie stosowane dotąd tylko w bolidach F1 – komory spalania pośredniego i bezpośredniego. Mamy kamery zamiast lusterka wstecznego, lekką i sztywną konstrukcję z włókna węglowego, a nagłośnienie Sonus Faber to system, z którym do czynienia mieli tylko najbardziej zagorzali audiofile wśród Klubowiczów.

Minusy? Przedni bagażnik zmieści teczkę na laptopa, tylny gaśnicę i apteczkę.

Czy może być coś lepszego? Chyba tylko MC20 Cielo (z włoskiego niebo), zaprezentowany na ten rok model topless. Zbieram w odpowiedzi chętnych na wstawienie Cielo do floty.

Silnik Nettuno (z włoskiego Neptun)

Linki:

www.evo.co.uk/maserati/mc20

https://youtu.be/rgESfH3_4Pc

Powrót

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *