W czasach, gdy auto zachodnie było w Polsce symbolem dobrobytu, Alfa Romeo kupiona w salonie oznaczała prawdziwą awangardę. Autami spod znaku „Scudetto” jeździli znani artyści i sportowcy, a nowoczesne silniki dawały włoskim limuzynom ponadprzeciętne osiągi. Choć ta Alfa ma już 25 lat, przejechała po polskich drogach zaledwie kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i stanem zachowania bliżej jej do nowych samochodów, niż większości rówieśniczek. Kondycja i piękne kanciaste kształty przyniosły jej już kilka nagród na zlotach fanów marki. O tym, jak zmieniła się w tym czasie motoryzacja przypomina spartańskie wyposażenie – brak klimatyzacji i elektrycznych szyb. Klimat lat 90. dopełnia tuning z epoki: wydech włoskiej marki Supersprint z sześciokątną końcówką. Wyścigowa 155 dominowała w zawodach samochodów turystycznych, a w 1993 roku zwyciężyła nawet w DTM. Szkoda tylko, że obecna pozycja marki Alfa Romeo zarówno pod względem udziału w rynku, jak i innowacji technicznych, jest tak drastycznie słabsza względem niemieckich konkurentów.
Typ | 5-miejscowy sedan |
Silnik | 2,0l R4 TS 16V |
Moc | 140 KM |
Napęd | FWD |
0-100 kmh | 8,4 s |
vmax | 224 km/h |