Czy da się zrobić ładne Coupé na bazie kompaktowego hatchbacka? Renault jako jedyne w historii odniosło sukces w tej materii. Pod maskę topowej wersji trafił nowoczesny i żwawy silnik 2.0 16V o mocy 147 koni mechanicznych. Pochodził z legendarnego Clio Williams, choć Coupé nie konkurowało z ówczesnymi GTI, było po prostu najwyższą odmianą Megane. Wnętrze to krzyk mody końca lat 90. – obłe kształty i miękkie welury. Nadwozie Coupé stało się wzorem dla szalonych kitcarów klasy Maxi, które przez chwile przyćmiły auta WRC na europejskich odcinkach specjalnych. Zresztą 2-litrowa Megane to protoplasta serii najlepszych hot hatch’y na rynku, czyli Megane RS (Renault Sport). Za co jeszcze kochamy Coupé? Dziś księgowi nie pozwalają na produkcję tak niskowolumenowych odmian. Tych aut zostało na drogach bardzo niewiele, a nasz egzemplarz to biały kruk z przebiegiem poniżej 20 tysięcy kilometrów. Maszyna do podróży w czasie.
Typ | 4-miejscowe coupé |
Silnik | 2,0l R4 16V |
Moc | 147 KM |
Napęd | FWD |
0-100 kmh | 8,6 s |
vmax | 215 km/h |