Porsche 911 GT3 – zebraliśmy je wszystkie! Z okazji zakupu najnowszej 992 pokazujemy 20 lat ewolucji tej wyjątkowej serii, prezentując efekty wyjątkowej sesji zdjęciowej.
1 of 4: 996.2
Wspaniała historia GT3 rozpoczęła się w 1999 roku, kiedy Porsche zaprezentowało pierwsze wydanie „drogowej wyścigówki” stworzone na potrzeby homologacji do pucharu FIA GT3.
Egzemplarz ze zdjęć to 996.2 z 2004 roku w wersji CS (Clubsport) z lekkim kołem zamachowym, kubełkowymi fotelami, klatką i sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa. W poliftowym wydaniu silnik Mezgera o pojemności 3,6 litra zyskał więcej mocy (381 KM), a inżynierowie odświeżyli tylne skrzydło i przednie reflektory.
W 996.2 GT3 CS czuć motorsportowe korzenie, ale daje przyjemność także podczas niedzielnych przejażdżek, nie tylko po torze. Łączy wyścigowe dziedzictwo Porsche i jedyny w swoim rodzaju klimat klasycznych 911.
2 of 4: 997.2
Agresywny pakiet aero, manualna skrzynia biegów i powiększony do 3,8 litra silnik Mezgera z wyścigowym rodowodem czynią z 997.2 bezkompromisowego, ulicznego wojownika. Dzięki wolnossącej jednostce napędowej o mocy 435 KM sprint 0-100 km/h trwa 4,1 s, a to wynik bliski najnowszym wcieleniom GT3. Po raz pierwszy zastosowano tu felgi z centralną nakrętką (center lock), a aktywne zawieszenie to rozwiązanie prosto z torowych 911.
997.2 to jedno z najbardziej analogowych aut w naszej flocie, które wymaga dużo od kierowcy, oferując w zamian maksimum wyścigowych doznań.
3 of 4: 991.2
Trzecia generacja zyskała w poliftowej wersji wyścigowy silnik (4.0) kręcący się aż do 9000 obrotów, a moc osiągnęła pułap 500 KM.
Model 991.2 po raz pierwszy w historii GT3 był oferowany w dwóch wersjach: z automatyczną, siedmiostopniową skrzynią PDK lub manualną, sześciobiegową przekładnią. Dzięki zmianom w zawieszeniu i elektronicznemu układowi wspomagania kierownicy, jadąc nim otrzymujemy jeszcze lepsze wyczucie i precyzję prowadzenia.
4 of 4: 992
Prawdopodobnie najlepsze auto 2021 roku. Inżynierowie działu motorsportu jeszcze bardziej udoskonalili swoje drogowe dzieło: zmiany wprowadzono głównie w przednim zawieszeniu (zamiast kolumn MacPhersona zastosowano podwójne wahacze) i pakiecie aerodynamicznym, z dużym tylnym skrzydłem „swan neck”. Choć silnik zyskał tylko 10 koni mechanicznych, to najnowsze GT3 na Północnej Pętli jest szybsze od poprzednika aż o 17 sekund!
Kolejne modele? Z nieoficjalnych informacji i szpiegowskich zdjęć wynika, że w nadchodzących miesiącach możemy spodziewać się 992 GT3 w wersji RS.