296 to nic innego jak kolejna ewolucja koncepcji dwumiejscowej sportowej berlinetty z silnikiem umieszczonym centralnie z tyłu. Ze względu na narzucone normy, do których Włosi musieli się dostosować, otrzymaliśmy rewolucyjną jednostkę. Mamy tutaj podwójnie doładowaną widlastą szóstkę o kącie rozwarcia 120°, która we współpracy z silnikiem elektrycznym, napędzającym jedynie tylne koła, generuje 830 KM. Jednak mimo „oszczędności” w cylindrach, inżynierzy zadbali o walory akustyczne swojego najmłodszego dziecka, auto nawet na niskich obrotach daje do zrozumienia że to prawdziwy killer w swojej klasie. Ferrari kontynuuje swój nowy język designu, zapoczątkowany modelem SF90, ale również dodaje nutę inspiracji historycznym modelem 250 LM. Widać to, gdy tylko spojrzymy na pionową tylną szybę oraz na szerokie nadkola o falistym profilu.
Typ | 2-miejscowe coupé |
Silnik | 3,0l V6 biturbo + elektryczny |
Moc | 820 KM |
0-100 kmh | 2,9 s |
vmax | >330 km/h |