Mówiąc wprost – jesteśmy zachwyceni nowym RS-em! Nie dlatego, że połączeniem inteligentnego AWD z turbo odkrył Amerykę, ale dlatego, że od dawna żaden producent nie zaproponował tak kompetentnego i pogodowo uniwersalnego auta do szybkiej jazdy. To co potrafi czarodziejski Dynamic Torque Vectoring połączony z niemal wyczynowym zawieszeniem Öhlinsa odkrywać będziemy jeszcze długo na drodze i na torze. Nareszcie, bądź co bądź genialny, Focus RS poprzednich generacji dorósł do bycia równorzędnym partnerem dla innych rajdowych ikon, gdy robi się naprawdę szybko i niepewnie pod kołami. Nasz egzemplarz z dodatkową szperą ATB Quaife czyniącą z niego trakcyjnie małego GT-Ra.
Typ | 5-msc hatchback |
Silnik | 2,3l R4 EcoBoost Turbo |
Moc | 350 KM |
0-100 kmh | 4,7 s |
vmax | 266 kmh |