Wydarzenia / Imprezy samochodowe - Supercar Club Poland
Ikona logowania

Formuła 3.5 na torze Red Bull Ring

W cywilnej motoryzacji nic nie robi takiego wrażenia kinetycznego jak jazda za kierownicą w pełni wyczynowego bolidu wyścigowego. Beznamiętnej maszyny zaprojektowanej z myślą o maksymalizacji trzech najistotniejszych parametrów - skręcania, hamowania i przyspieszenia. To czego doświadczyliśmy podczas wyjazdu do Spielberg w Austrii wykrada się wszelkim skojarzeniom i porównaniom. Te kilkadziesiąt okrążeń w bolidach Formuły 4.0 i 3.5 Renault na torze Red Bulla na nowo zdefiniowały nam pojecia "przyczepność" czy "szybkość". Nawet liczby (500 KM i 600 kg) nie oddają bezgranicznych możliwości tych konstrukcji. Jeśli cokolwiek może równać się wrażeniom zza kierownicy to organizacja pracy profesjonalnego zespołu mechaników obsługujących nas w pit-stop. Wracamy zachwyceni i chyba w pewnym stopniu odmienieni.

2018-05-14

Bieszczadzka wiosna

Nareszcie! W Bieszczadach nastała wiosna a wraz z nią odpowiednie warunki do treningu techniki jazdy po bezsprzecznie najlepszych drogach w Polsce. Jak co roku znajdziemy tu pełne spektrum wrażeń samochodowych od "gorących" hatchbacków, przez szybkie tylnonapędowe coupé a na miażdżąco szybkich czteronapędówkach skończywszy. A w tym roku wiele pytań czeka odpowiedzi. BMW M2 to świetny samochód, ale czy poradzi sobie z zakrętami Pętli Bieszczadzkiej? Jak spiszą się klubowe A-grupy na trasach bieszczadzkich wyścigów górskich? No i w końcu, czy którykolwiek z samochodów dotrzyma na zakrętach tempa Mazdy MX-5 uzbrojonej w zawieszenie Clubsport. Zajęcia czas zacząć!

2018-04-05

Wieści z Genewy

Na zachodzie bez zmian – ciśnie nam się na usta po odwiedzinach Salonu w Genewie. Wracamy bez specjalnego zachwytu i zaskoczeń, niemniej kilka zaprezentowanych nowości chętnie zobaczymy w naszym garażu. Szczególnie do gustu przypadła nam finezyjność wykonania modyfikowanych Porsche z warsztatu RUF. Nie pogardzimy nowościami McLarena, który zaczyna przeganiać konkurencję z południa Europy. Nieuniknionym wręcz wydaje się pozyskanie nowego Continentala GT, dopracowanego na tym etapie do granic perfekcji. Co jeszcze? Niebawem wszyscy się o tym przekonamy. Tymczasem z niecierpliwością wyczekujemy wiosny, aby salonową teorię przenieść do praktyki.

2018-03-19

Szwecja na kolcu

Uczucie jedności kierowcy z samochodem, jakie daje jazda po lodzie na okolcowanych oponach, jest nie do odtworzenia w żadnych innych warunkach nawierzchniowych. Kiedy kierownica przestaje pełnić funkcję kierowania a przejmują ją wychylenia przepustnicy i muśnięcia hamulca. Po powrocie ze szwedzkich jezior z trudem odnajdujemy się w przyczepnej części Europy. Wracać trudno tym bardziej, że skandynawskie rozumienie komfortu w wydaniu Copperhill Mountain Lodge w Åre jest czymś po prostu uzależniającym i zarazem genialnym w swojej prostocie. To co jednak budzi najwiekszy podziw, to poziom kursantów utrzymujących tempo szwedzkich instruktorów a w niektórych przypadkach wręcz ich wyprzedzających. Gratulacje Panowie, udany rewanż za potop szwedzki! 😉

2018-03-19

Supercar Days

Dzień powszedni może być interesujący, pod warunkiem że to Supercar Day. Takich (nie-)powszednich przeżyliśmy w zeszłym roku sporo. Kiedy korkują się trasy wlotowe do Warszawy, my zabieramy kilka różnych w charakterze supersamochodów i podążamy w przeciwnym kierunku. I choć Mazowszu daleko do drogowego Eldorado, to w gronie ciekawych ludzi, w niemniej ciekawych samochodach, przyjemność z jazdy jest gwarantowana.

2018-01-31