Pierwszy Lotus nowej generacji to zarazem ostatni model spalinowy, ponieważ Geely, nowy właściciel Lotusa, stawia na elektryfikację swojej gamy. To kierunek, w którym marka musi podążać, żegnając się jednocześnie z drogą, którą nawigowała z mieszanym sukcesem przez ponad 70 lat. Co wyróżnia Emira na tle poprzedników, to przede wszystkim funkcjonalność – bez problemu można z niej korzystać na co dzień. Jeśli ktoś obawia się, że nie znajdzie tu filozofii Lotusa sprzed lat, będzie bardzo zaskoczony już po pierwszych kilometrach. Auto prowadzi się fenomenalnie, a dzięki 2-litrowej jednostce AMG nie brakuje mu mocy. Siedząc za kierownicą Emiry, będziecie mieli pewność, że wyróżniacie się na drodze. Designersko producent osiągnął poziom rywali z wyższej półki, a niejeden mógłby pomylić ten model z Ferrari lub McLarenem.
Typ | 2-miejscowe coupe |
Silnik | 2,0l R4 turbo |
Moc | 360 KM |
Napęd | RWD |
0-100 kmh | 4,5 s |
vmax | 283 kmh |