Najmniejszy samochód, który budzi najwięcej emocji. To nie jest hot hatch, to “homologation special” na poziomie Evo i STI. Napędza go najmocniejszy na świecie trzycylindrowiec, ale (dobre) osiągi w tym przypadku są drugorzędne. GR Yaris ma manualną skrzynię i stały napęd na cztery koła GR-FOUR z trzema trybami, przełączającymi rozdział momentu między osiami. Specjalnie zaprojektowane, poszerzone 3-drzwiowe nadwozie zbudowano z myślą o homologacji WRC. Ma bezramkowe szyby i obniżony, karbonowy dach, a auto waży 1270 kg. Jedyne elementy wspólne ze zwykłym Yarisem to lampy, lusterka i antenka. Nasz egzemplarz ma szpery Torsen na przedniej i tylnej osi oraz lekkie, kute felgi. W projektowaniu pomagał Tommi Mäkinen, 4-krotny rajdowy mistrz świata o pseudonimie “Latający Fin”. Produkcja odbywa się w dużej mierze ręcznie, w tej samej fabryce gdzie składano Lexusa LFA.
Typ | 4-msc hatchback |
Silnik | 1,6l R3 TwinTurbo |
Moc | 261 KM |
0-100 kmh | 5,5 s |
vmax | 230 km/h |